2010. szeptember 7., kedd

Riport Sünikével

Kováts Ambrus György 5 éves. Mosolygós, kiegyensúlyozott, nagyon okos kisfiú. Beszélgetésünk közben apró építőkockákkal játszik a szőnyegen. Mikor felteszek neki egy-egy kérdést, okos szemeivel rám néz, kicsit gondolkodik, majd őszintén, nyíltan válaszol. Egy szó jut eszembe róla: tüneményes! Nem véletlen hát, hogy ő játssza Sün Benő elragadó szerepét... mivel a kis Ambrus is pont annyira szeretni- és babusgatnivaló, mint az általa megformált bébi-sün.

Hány éves vagy?

Ambrus: Öt.

Mesélj egy kicsit a családodról! Hány testvéred van?

Ambrus: Öt.. nem hat… nem… bocsánat… hét.

Ki az a hét? :)

Ambrus: Robi. Eszter, Hanna, Miron, Jázon... és... Robi. Az öt. (...pontosít komolyan, majd játszik tovább) :)

Milyen szerepet játszottál a Sünike c. bábdarabban?

Ambrus: A Sünikét. Ezelőtt csak a Fehérkében szerepeltem. Ott a Fehérkét játszottam. (Fehérke egy kisbárány, akit a gyerekek születése pillanatában ismernek meg a mese során, s elkísérik addig, míg felelősségteljes felnőtt kossá lesz...-a szerk.)

Izgultál a felvétel során?

Ambrus: Izgultam, igen. Azért, mert olyan idegességes… a Sünike. És nehéz volt megformálni. Nehéz volt olyannak lenni, amilyen ő.

Te milyen vagy?

Ambrus: Én aranyos vagyok. Nem olyan, mint a Sünike. Nem vagyok olyan ideges és rossz és tüskés.

Akkor hogy tudtad így eljátszani ezt a szerepet?

Ambrus: Úgy, hogy legyőztem ezt az idegességet, és nem idegeskedtem, hanem azt mondtam, hogy az Úr Jézus Krisztus nevében hess innen te rossz gondolat, mert én az Úr Jézus védelme alatt vagyok. És nagyon jól sikerült az alakítás.

Az egész mese tetszik?

Ambrus: Igen. A vége tetszik a legjobban. Mert akkor meglágyul a szíve, és nem lesz olyan tüskés. A szívből szól a száj. Tehát kemény volt a szíve, és ezért kellett legyőznie ezt az indulatot.

Kik a kedvenc szereplőid a mesében?

Ambrus: A Sünike, a Róka és a Farkas. A róka azért mert olyan kis udvarias. A Farkas, mert olyan jó kis zene van alatta, ahogy lép. :)

Ez az első bábdarab, amit hallgattál?

Ambrus: Nem. Volt több is…

Melyik a kedvenc bábdarabod?

Ambrus: Ez, ami most készült, a Sünike. Bábelőadáson és filmen is láttam. Mindenhol hallottam, meg láttam. Meg láttam, ahogy kiadták.

Mesélj a felvételről! Egyedül mondtad fel, megtanultad, vagy valaki segített?

Ambrus: Valaki segített. Eszter. Aki most írja. /...vagyis a nővérkéje, azaz én (: /

Hogy tudtál ilyen jól játszani a hangoddal?

Ambrus: Nem tudom, hogy tudtam, de biztosan az Úr megadta…

Ha lenne még lehetőséged, akkor játszanál még?

Ambrus: Szívesen vállalnék szerepet.

Tudod, hogy van valami szerep, ami most kacsingat rád?

Ambrus: Tudom. Én leszek Lambinusz, a kis hernyó.

Mit üzensz a gyerekeknek, akik nézik a bábdarabot?

Ambrus: Azt üzenném, hogy nézzék meg tízszer a Sünikét, hogy aztán megváltozzanak. Ezt a felnőtteknek küldöm: hallgassák a prédikátorok beszédét, hogy megismerjék az Úr Jézust. Én beszéltem régebben a földszinti kisfiúval nálunk, és azt szeretném, hogy az a kisfiú megtérjen, és azzal az egész ház, amiben lakunk…

Még egy utolsó kérdés... tudod, hogy ki írta a bábdarabot?

Ambrus: Igen. Kováts Anya... :) Az az én anyukám. És nagyon szeretem az én anyukámat, mert olyan... (gondolkodik...) mert ő szült. Meg kiszolgál engem. Mert aranyos. És nem csak ennyiért szeretem...

Köszönöm a beszélgetést! :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akkor lássuk a felvétel pillanatait képekben:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése